Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek op twee nauw met elkaar samenhangende terreinen: het leren van leerlingen en het leren van leraren (in opleiding). Bij het eerste gaat het om het leren van kinderen vanaf de peutertijd tot de leeftijd waarop ze intreden in het voortgezet onderwijs. Het is gericht op het ontwerpen en het ontwikkelen van leerarrangementen voor kinderen, zowel binnen als buiten de schoolsituatie. Het tweede aspect betreft het inrichten van opleidingen voor functies in het primair onderwijs. Het domein van dit boek bestaat uit het toegepast onderzoek naar de competentieontwikkeling van mensen in bestaande en nieuw te creëren onderwijsfuncties in het primair onderwijs. (Bron: covertekst)
kleuteronderwijs --- Teaching --- competenties --- lerarenberoep --- Leermethoden --- Méthode d'apprentissage --- Talent --- Leren --- Lerarenopleiding --- studiemethode --- Competentiegericht onderwijs --- Leerprocessen --- Competenties --- 060324.jpg --- Lagere school: didactiek --- Leerarrangementen --- Lerarenopleiding: didactiek --- Onderwijskunde --- Provincie West-Vlaanderen
Choose an application
Zoals elke onderwijsvernieuwing veronderstelt begeleid zelfstandig leren tal van kantelingen bij alle betrokkenen: leerkrachten, leerkrachtenteams, directies, begeleiders en leerlingen. Daarbij staat vaak de mentale kanteling voorop: de betrokkenen moeten ervan overtuigd geraken dat de vernieuwing wenselijk en noodzakelijk is. Dit is een zeer belangrijke klip die we moeten nemen. Maar er is meer nodig. Naast de mentale kanteling is er een kanteling in de klaspraktijk en in de school als organisatie nodig. Leerkrachten moeten ervaring kunnen opdoen en zich verder professionaliseren op het vlak van cursusmateriaalontwikkeling, activerende werkvormen, alternatieve evaluatievormen, relevante inzet van ICT, enz. Begeleid zelfstandig leren stelt tegelijk de school als organisatie voor grote uitdagingen: roosterdoorbrekend werken, leerkrachten flexibel inzetten, de infrastructuur afstemmen op de noden, enz.
Studiebegeleiding --- Studievaardigheden --- Secundair onderwijs. --- Leeromgeving. --- Lerarenopleiding. --- Studievaardigheden. --- begeleidingsmethodieken --- studiemethode-begeleiding --- Didactic strategies --- zelfstudie --- Primary education --- begeleid zelfstandig leren --- onderwijsvernieuwing --- studievaardigheden --- zelfstandig leren --- 454.23 --- leerlingenbegeleiding --- 454.21 --- 484 --- Begeleid zelfstandig leren --- Leeromgeving --- Leerstrategieën (Studiewijzers) --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- leeromgeving --- studiewijzers --- 454.2 --- Leerlingbegeleiding --- Zelfstandig leren --- 371.385 --- Begeleiding --- Studiewijzers --- studentenbegeleiding --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Didactische werkvormen --- Didactische principes --- Didactiek --- Onderwijsstrategieën --- Studiemethoden --- Studie- en beroepsoriëntering --- Zelfstudie --- Studiemethode
Choose an application
489.52 --- studiebegeleiding --- Persoonlijkheidsvorming --- Studievaardigheden --- hoger onderwijs --- Persoonlijkheidsvorming. --- hoger onderwijs. --- Hoger onderwijs. --- loopbaanontwikkeling --- zelfstudie --- POP (Persoonlijk Ontwikkelingsplan) --- communicatievaardigheden --- persoonlijkheidsontwikkeling --- studeren --- Didactics --- persoonlijk plan --- persoonlijke effectiviteit --- pop --- Persoonlijk ontwikkelingsplan --- 489.5 --- Persoonlijk ontwikkelplan --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Studiemethode --- 321.3 --- leren --- levensboeken --- methodiek --- zelfbeeld --- Competenties --- 159.923 --- Ethiek --- Ontwikkeling --- Persoonlijkheid --- Reflecteren --- Reflectie --- communicatie --- competentieontwikkeling --- persoonlijkheidsvorming --- Methodiek --- 007 --- 658.37 --- 378 --- 37.03
Choose an application
Dit boek gaat uit van een 7-stappen plan: in zeven stappen zelfstandig leren werken. Door middel van allerlei tip, trucs, spelletjes en verhaaltjes leren kinderen zelfstandig te werken, zonder hulp van hun ouders. (Bron: covertekst)
450.8 --- Concentratie --- Lager onderwijs --- Leren leren --- Studieplanning --- Studievoorbereiding --- Zelfstandig studeren --- 450.8 ) Methodiek van het studeren --- kinderen --- lager onderwijs --- leren leren --- zelfstandig leren (ler) --- zelfstandig leren --- zelfstandig werken (ler) --- Studeren --- Zelfstandig leren ; basisonderwijs --- Zelfstandig werk ; basisonderwijs --- 041953.jpg --- Studiemethode --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Studiemethoden) --- Cognitive psychology --- Educational psychology --- Study methods --- leermoeilijkheden --- leerhulp
Choose an application
Meer dan 70 steekkaarten voor het oefenen van vaardigheden voor de vakken Nederlands, geschiedenis, aardrijkskunde, PAV, wiskunde. Aandacht voor vakoverschrijdend werken en denken. Aanzet tot zelfstandig werken; oplossing wordt stap voor stap aangereikt. Uniek doe-boek
Secondary education --- vaardigheidsonderwijs --- leren leren --- zelfstudie --- vakoverschrijdende thema's --- Study methods --- Vakoverschrijdende vaardigheden ; secundair onderwijs --- secundair onderwijs --- vaardigheden --- vakoverschrijdende vorming --- 485 --- Nederlands --- aardrijkskunde --- didactiek --- geschiedenis --- project algemene vakken --- wiskunde --- 456.9 --- Aardrijkskunde --- Geschiedenis --- PAV --- Secundair onderwijs --- Vaardigheden --- Wiskunde --- Zelfstandig werk --- 450.8 --- 476.1 --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Didactiek --- Handboek/cursus --- Leren leren --- Zelfstandig leren --- 484.21 --- vaardigheden : zelfstandig werk (ler) --- Studiemethode --- didactiek secundair onderwijs - algemeen vormende vakken --- Methodiek van het studeren --- Wereldoriëntatie; algemeen
Choose an application
Cd-rom bij het gelijknamige boek. Dit openleerpakket biedt een oriëntatie in de onderwijskunde volgens de methodiek van begeleid zelfstandig leren. Zo wordt een gedifferentieerde aanpak mogelijk. Studenten kunnen de beginselen van algemene didactiek op eigen tempo, naar eigen behoefte en interesse. verwerken. Het open leermateriaal wordt elektronisch ondersteund met een cd-rom, zodat de oplossingensleutel en de bijlagen gemakkelijk en onmiddellijk opzoekbaar zijn.
zelfstudie --- begeleiding --- Didactics --- didactiek --- begeleidingsmethodieken --- oriëntering --- studiemethode-begeleiding --- begeleid zelfstandig leren --- onderwijsvernieuwing --- zelfstandig leren --- 454 --- didactische werkvormen --- leerdoelen --- leerinhouden --- onderwijsevaluatie --- onderwijsmedia --- 489.4 --- Beginsituatie --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Didactische werkvormen --- Doelstellingen --- Evaluatie --- Hoger onderwijs --- Leerinhoud --- Media en onderwijs --- Onderwijskunde --- Zelfstandig leren --- 450.4 --- Didactisch handelen --- Didactische principes --- Doelen --- Evaluatie (Beoordeling) --- Leerinhouden --- Lerarenopleiding --- Media --- Onderwijsmedia --- Open leerpakketten --- Website --- 37.02 --- Didactiek --- Leermiddelen --- Methodiek --- 061050.jpg --- 061051.jpg --- Didactiek; algemeen --- (zie ook: Schoolrapporten) --- (zie ook: Pedagogiek) --- Contains audio-visual material
Choose an application
leren leren --- lager onderwijs 4de jaar (doelgroep) --- lager onderwijs 5de jaar (doelgroep) --- Study methods --- lager onderwijs 6de jaar (doelgroep) --- Didactics of primary education --- C3 --- handleiding --- lager onderwijs (x) --- leerproces (x) --- studiemethode --- 475.6 --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Handboek/cursus --- Leren leren --- 3e graad l.o. --- 450.8 --- leren leren (ler) --- Leren --- Kunst en cultuur --- Informatiekunde --- (zie ook: Studiemethoden) --- Methodiek van het studeren --- Schoolbooks - Didactic material --- 3e graad l.o
Choose an application
Met deze cd-rom kunnen leerlingen en studenten werken aan hun studievaardigheden om hun kansen op een diploma hoger onderwijs te verhogen. Daartoe zijn elf belangrijke thema's leervriendelijk en aantrekkelijk uitgewerkt. De cd-rom biedt ook overstapmogelijkheden naar interessante en rijke websites. Het geheel is samengebracht in een leuk ogend en volledig interactief geheel. De cd-rom is bedoeld voor de leerlingen van de derde graad secundair onderwijs en voor de beginnende studenten van het hoger onderwijs. Ze kunnen er volledig zelfstandig mee werken. Een aantal onderwerpen leent zicht ook tot klassikaal gebruik. (Bron: covertekst)
Secundair onderwijs en hoger onderwijs --- Studiebegeleiding --- Studievaardigheden --- Aansluiting. --- Hoger onderwijs. --- Secondary education --- studievaardigheden --- HO (hoger onderwijs) --- studiekeuze --- Didactic strategies --- Higher education --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Studiebegeleiding --- #KVHB:Studeren --- #KVHB:Studiemethode --- Hoger onderwijs --- Studeren --- studiebegeleiding --- hoger onderwijs --- 371.21 --- 378 --- Hoger onderwijs : studiebegeleiding --- Aansluiting secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Leren leren : hoger onderwijs --- 378.6 --- studentenbegeleiding --- studiemethoden --- 489.1 --- 043759.jpg --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- Studievaardigheden ; secundair onderwijs
Choose an application
Dit draaiboek begeleidt docenten bij het concipiëren van geschikt cursusmateriaal. In acht stappen wordt beschreven en via praktijkvoorbeelden getoond hoe traditioneel cursusmateriaal omgeturnd kan worden tot gelaagde openleerpakketten. Deze aanpak bevordert differentiatie bij de gebruiker.
Lerarenopleiding --- Zelfstudie. --- Algemeen. --- begeleidingsmethodieken --- Computer assisted instruction --- didactische processen --- zelfstudie --- didactische werkvormen --- Curriculum development --- leermiddelen --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- #KVHB:Leerprocessen --- #KVHB:Studeren --- begeleid zelfstandig leren --- open-leermateriaal --- 489.4 --- didactiek --- hoger onderwijs --- studentgecentreerd onderwijs --- zelfgestuurd onderwijs --- 450.8 --- Begeleid zelfstandig leren --- Differentiatie --- Feedback --- Hoger onderwijs --- Kolb, David --- Leerlingbegeleiding --- Leerprocessen --- Leerpsychologie --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Onderwijsleermiddelen (Leermiddelen) --- Zelfevaluatie --- Zelfstandig leren --- 454.2 --- Didactiek --- Leermiddelen --- Leerproces --- Leerpyschologie --- Onderwijsvernieuwing --- Open leerpakketten --- Open leren --- Secundair onderwijs --- 371.671 --- Cursussen --- Materialen --- Onderwijs --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- Methodiek van het studeren --- Onderwijsstrategieën --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- Leren --- Studiemethoden --- Opvoeding en onderwijs --- Open hoger onderwijs (open universiteit) --- Zelfstudie (zelfstandig leren) --- Studiemethode --- Opvoeding
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|